maandag 18 mei 2015

Review: The Body Shop Tea Tree Flawless BB Cream


In de zomer als het echt goed warm is dan draag ik liever een niet al te dekkende foundation. Voor mijn gevoel smelt het dan toch gewoon van mijn gezicht af. Als ik dan toch wel wat op mijn gezicht wil dan gebruik ik liever een BB Cream. Die zijn vaak wat lichter van structuur. Tijdens de Beautygloss Party heb ik ook gekeken bij de stand van The Body Shop en ik zag dat ze een actie hadden met een BB Cream. Ik meende mij te herinneren dat beautybloggers hier enthousiast over waren dus voor 5 euro nam ik hem mee om het te proberen.

Om specifiek te zijn gaat het om de Tea Tree Flawless BB Cream van The Body Shop. Deze BB Cream zit in een groene tube. Ik had eerst het idee dat er niet zoveel product in zat, maar het heeft toch een inhoud van 40ml. Dit is zelfs meer dan de gemiddelde foundation/BB Cream.

The Body Shop zegt zelfs over de BB Cream: 'Deze Tea Tree Flawless BB Cream heeft een dubbele werking; het zorgt voor een egaal uitziende teint en helpt daarnaast de huid te zuiveren. De crème is verkrijgbaar in drie kleuren en is ideaal voor vette huid. De Tea Tree Flawless BB Cream heeft een lichte, niet vette textuur en verstopt de poriën niet.'

De BB Cream is te verkrijgen in drie kleuren en ik heb uiteraard gekozen voor de lichtste kleur. Het lijkt op het begin of de BB Cream een wat dikkere structuur heeft, maar het is juist heel licht en makkelijk uit te blenden. Je kan dan ook snel te veel pakken, let daar op. De BB Cream bevat ook nog eens Community Fair Trade-Tea Tree Oil.

v.l.n.r. niks op - BB Cream -  volledige make-up look

De BB Cream zorgt voor een medium dekking. Als ik het heb aangebracht is mijn huid een stuk egaler en ziet het er allemaal net wat beter eruit. Ik vind dat perfect voor de zomer. In combinatie met concealer en poeder zorgt het voor een heel mooi effect. Ik moet wel zeggen dat ik de BB Cream erg vind stinken. Echt een vreselijke lucht, gelukkig ruik je het niet als het eenmaal is aangebracht, maar damn dat vind ik toch wel een groot minpunt.

Als je opzoek bent naar een medium dekkende foundation/BB Cream en de geur ervan even kan negeren dan is de Tea Tree Flawless BB Cream een echte aanrader. Voor maar  € 8,00 is deze te verkrijgen bij The Body Shop.

3 opmerkingen :

  1. Lijkt me een geweldig product! Alleen wel jammer dat hij voor de droge huid niet geschikt is, hopelijk maken ze daar ook nog eens een fijne BB cream voor! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zelf een droge huid en kan hem toch gewoon gebruiken. Voordat ik de BB cream aanbreng doe ik eerst een dagcreme aanbrengen.

      Verwijderen
  2. Dit lijkt me een hele fijne bb cream. Wel jammer dat hij niet zo lekker ruikt. liefs

    BeantwoordenVerwijderen