woensdag 25 maart 2015

W7 In The Nude Palette vs Catrice Absolute Rose Eyeshadow Palette


Toen ik het Absolute Rose Eyeshadow Palette van Catrice in de schappen zag liggen moest ik meteen aan mijn W7 In The Nude Palette denken. Het zijn twee paletten met roze nude tinten voor een goedkoop prijsje, maar lijken ze wel echt op elkaar? En welke is dan beter? Tijd om ze eens tegenover elkaar te zetten om te zien wat de overeenkomsten zijn en wat de verschillen zijn. 

Als eerste kijken we naar de verpakking. Het W7 palette is een stuk groter dan het palette van Catrice. Het W7 palette heeft een rosé gouden verpakking die stevig in elkaar zit. Het palette van Catrice heeft een zwart doosje met een transparante deksel. Hierdoor kun je de oogschaduw kleurtjes goed zien. Het is een stuk compacter dan die van W7. In beiden paletten zit een kwastje met een dubbele kant. Zelf gebruik ik nooit het kwastje van Catrice, maar heel soms wel die van W7.

 v.l.n.r. Latte - Angel - Venice - Marilyn - Copper Pot - Sun Kissed - Alice - Bad Manners - Coffe Cup - Mud Slide - Tokyo - Fashionista

In het W7 In The Nude Palette zitten 12 kleuren oogschaduw met roze, paarse en nude tinten. Er zitten voornamelijk oogschaduws in met een shimmer, maar ook 3 mooie matte kleuren die ik echt fantastisch vind. De kleuren zijn erg goed gepigmenteerd, alleen de eerste kleur Latte valt op de huid weg. Latte is perfect te gebruiken als highlighter. Er zitten lichte kleuren in voor een zachte look, maar je kan er ook smokey eyes mee maken door de wat donkerdere kleurtjes. 



In het Catrice Absolute Rose Eyeshadow Palette zitten 6 kleuren oogschaduw. Helaas hebben deze kleurtjes geen namen, maar ze blijven mooi. Er zitten shimmer oogschaduws in en 2 matte kleuren. In dit palette zijn de kleuren toch wel net iets anders. In het Catrice palette zijn het echte roze nude tinten. De matte taupe kleur is wel mijn favoriet uit het palette. Ik blijf het jammer vinden dat in veel paletten bijna tot geen matte kleuren zitten. Je kan met het Absolute Rose Palette zachte looks maken, maar met de donkere kleur kun je ook nog gaan voor smokey eyes net als met het W7 Palette. Het nadeel aan dit palette is dat het onwijs poederig is. Daar heb ik bij het W7 palette geen last van.

Met beiden paletten heb ik ook een ooglook gemaakt. Met het W7 palette kan je alle kanten opgaan. In deze look ben ik gegaan voor een zachter look die ik geschikt vond voor Valentijnsdag. De oogschaduws zijn heel fijn en blenden goed uit.

Ook met het Catrice palette heb ik een ooglook gemaakt. In deze ooglook heb ik alle kleuren uit het palette gebruikt. Dit is een ooglook die ik graag draag, maar ik merk wel dat je met het palette minder kanten op kan omdat je minder kleuren hebt dan het W7 pallete 

We hebben nu gekeken naar de verpakking, de inhoud, de swatches en een ooglook die er mee is gemaakt. Laten we alles nog even kort op een rijtje zetten en de prijs nog even bekijken.

W7 In The Nude Eyeshadow Palette
  • Een wat grotere doosje/palette
  • Er zit een kwastje bij met twee kanten
  • 12 kleuren oogschaduw
  • Roze, paarse en nude tinten
  • Goed gepigmenteerd
  • Je kan er veel verschillende looks mee maken
  • Prijs:  4,99
Catrice Absolute Rose Eyeshadow Palette
  • Een klein doosje/palette
  • Er zit een kwastje bij met twee kanten
  • 6 kleuren oogschaduw
  • Roze nude tinten
  • Goed gepigmenteerd
  • Oogschaduws zijn kruimelig
  • Je bent iets beperkter in de looks die je er mee kan maken
  • Prijs: € 7,95



Het W7 In The Nude Palette en het Catrice Absolute Rose Palette lijken op elkaar, maar ze zijn ook weer verschillend. Ik vind ze beiden erg mooi en ik pak ze er beiden ook regelmatig bij, maar als ik zou moeten kiezen dan zou ik gaan voor het W7 palette. Puur omdat het meer kleuren heeft en je er meer verschillende looks mee kan maken. 

Hebben jullie een van de paletten? En voor welke zouden jullie kiezen?

Voor detail reviews verwijs ik je door naar de volgende artikelen over de paletten:

Geen opmerkingen :

Een reactie posten