vrijdag 13 februari 2015

Swatches: Catrice Absolute Rose Eyeshadow Palette


Catrice vernieuwd meerdere keren per jaar haar assortiment. Misschien is het je al opgevallen dat er op dit moment ook weer een aantal nieuwe producten in het schap liggen. Zo is Catrice met een nieuw oogschaduw palette gekomen. Deze keer het Absolute Rose Eyeshadow Palette. Dit palette was al te verkrijgen in Nude, Brights en Matt.

Het Absolute Rose Eyeshadow Palette bestaat uit 6 kleurtjes met roze nude tinten. Het heeft een zwart doosje met een transparante deksel. Hierdoor kun je de oogschaduw kleurtjes goed zien. Daarnaast zit er ook een kwast bij met twee kanten. Er zit een sponsapplicator op en aan de andere kant een kwastje. Ik vind zelf dat je daar niet heel veel aan hebt.


In het palette zitten matte oogschaduws en een aantal oogschaduws met een shimmer. De bovenste foto is met daglicht gemaakt en de onderste foto is gemaakt met flits. Het blijft jammer dat de oogschaduws geen naam hebben. De kleurtjes doen mij ook meteen denken aan het W7 In The Nude Palette. Misschien dat ik nog een vergelijkingsartikel maak. Hebben jullie daar interesse in?


Dan is het tijd voor de swatches en ik moet zeggen dat ik ze nog best goed vind. De eerste kleur is een matte kleur die een beetje wegvalt tegenover mijn lichte huid, maar die is zeker niet verkeerg gepigmenteerd. Hoe donkerder de kleur wordt hoe beter het gepigmenteerd is. Ik vind de kleurtjes erg mooi, vooral de matte bruine kleur!

Ik heb met het palette ook een ooglook gemaakt en ik ben er echt heel blij mee. In de ooglook heb ik alle kleuren gebruikt. De eerste kleur als highlighter, de tweede kleur aan de binnenkant van het ooglid, de derde kleur onder de onderste wimperrand, de vierde kleur aan de buitenkant van het ooglid, de vijfde kleur is gebruikt in de arcadeboog en de zesde kleur in de buitenste hoek van de arcadeboog en tot de helft aan de buitenkant van de onderste wimperrand.

Je kan met het Absolute Rose Palette mooie en zachte looks maken, maar met de donkere kleur kun je ook gaan voor smokey eyes, ideaal! Het enige nadeel aan dit palette is dat het onwijs poederig is. Wat onwijs zonde is omdat veel oogschaduw dan verloren gaat. Bij de Absolute Nude Eyeshadow Palette was hier ook al sprake van. Catrice los dit op! Ik heb al artikelen gelezen van bloggers dat ze het palette helemaal niks vinden, maar ik vind hem eigenlijk wel heel mooi. 

Het Catrice Absolute Rose Eyeshadow Palette is voor  4,99 te verkrijgen bij verschillende drogisterijen. 

2 opmerkingen :

  1. Dat ziet er toch goed uit! Had ook al veel negatieve reviews gelezen. Wel zonde dat de oogschaduw zo poederig is

    BeantwoordenVerwijderen